მეოთხე

ამ ბოლო დროს ერთი ამბავი  მიტრიალებს თავში, რომელიც ძველ აღთქმაში, დანიელის წიგნში არის მოთხრობილი:

nabucc10

ნაბუქოდონოსორ მეფემ, როგორც დიდმა დამპყრობელმა და ძლევამოსილმა მმართველმა გადაწყვიტა მის მიერ დაპყრობილი ერები დაემორჩილებინა არა მხოლოდ პოლიტიკურად თუ ეკონომიკურად, არამედ მორალურადაც. მოკლედ მათ სულში ხელის ფათური გადაწყვიტა. ვეებერთელა ოქროს კერპი ჩამოასხა _ სამოცი წრთა სიმაღლით და ექვსი წრთა სიგანით და დურას ველზე აღმართა.  ხალხი დაგზავნა ნაბუქოდონოსორმა და ასეთი რამ განუცხადა ყველას: „ ხალხნო, ტომებო და ენანო, თქვენ გებრძანებათ! როგორც კი საყვირის, სალამურის, ბობღნის, სამბუკის, ქნარის, სტვირის და სხვა ამგვარი საკრავის ხმას გაიგონებთ, პირქვე დაემხოთ და თაყვანი სცეთ იმ ოქროს კერპს ნაბუქოდონოსორმა რომ აღმართა!“

შეშინებული ხალხიც დაემორჩილა მეფის ბრძანებას. მიწას თოხნიდა, ჭადებს აცხობდა, ბავშვებს აჭმევდა თუ შეშას ჩეხდა, როგორც კი საყვირის ხმას გაიგონებდა დაასკდებოდა მიწას და თაყვანსა სცემდა ნაბუქოდონოსორის კერპს.  ვინ იცის, იქნება ეზოშიც კი გამორბოდნენ, რომ ყველას დაენახა როგორ ერთგულად აღასრულებდნენ მეფის ბრძანებას.  მერე, ალბათ მეზობელსაც გადახედავდნენ ხოლმე, რომ გადაემოწმებინათ ვინ ერთგული იყო მეფისა და ვინ არა.

ხო და აი, ასეთ ერთგულებაში ცხოვრობდა ყველა „ერი და ტომი და ენა“, ვიდრე ერთმა კანონმორჩილმა მოქალაქემ თვალი არ მიმოავლო და არ აღმოაჩინა, რომ მისი გადამთიელი მეზობელი შადრაქი არაფრად დაგიდევს საყვირის ხმას და თაყვანს არა სცემს ნაბუქოდონოსორის კერპს. მერე აღმოაჩინეს, რომ ამას სისტემური ხასიათი ჰქონდა, იმიტომ, რომ მარტო შადრაქი კი არა, მისი რჯულის მეშაქი და ყაბედ-ნეგოც ასევე იქცევიან და პროვოკაციულად არ ემორჩილებიან მეფეს. ბევრი არ უფიქრიათ. შეიპყრეს ისინი, გაასამართლეს და გავარვარებულ ღუმელში ხელფეხშეკრულები ჩაყარეს. მაგრამ სასწაული მოხდა, როცა ჩვეულებრივზე შვიდჯერ უფრო გავარვარებულ ღუმელში ჩაიხედეს, დაინახეს, რომ სამი შებოჭილი ადამიანი კი არ იკლაკნებოდა მათ წინაშე, არამედ ოთხი ადამიანი თავისუფლად მიმოდიოდა ღუმელში. ნანახით შეცბუნებულმა მეფემ მათი გამოყვანა ბრძანა, რომლებსაც თმაც კი არა ჰქონდათ შეტრუსული.

ღუმელში სამი ხელფეხშეკრული ადამიანი მას შემდეგ გათავისუფლდნენ და გადაურჩნენ ნაბუქოდონოსორის რისხვას, რაც მათ გვერდით ერთი ადამიანი გამოჩნდა. ეს მეოთხე „შესახედაობით ღვთის ძესა ჰგავდა“. სწორედ ამ მეოთხის იქ გამოჩენის შემდეგ შეიცვალა ყველაფერი.

fiery-trials-best copy

ეს ამბავი ერთი ჩვეულებრივი მისტიური ამბავი იქნებოდა, რომელიც ტანჯული ადამიანების გასამხნევებლად არის ჩაწერილი, რომ არა ერთი ფაქტი. საქმე ისაა, რომ სამის ნაცვლად ოთხი მხოლოდ ნაბუქოდონოსორის ღუმელში არ გამოჩენილა. მე მგონი ასეთი „მეოთხე კაცი“ იყო თავის დროზე მოსე, როცა ღმერთს უთხრა, თუკი ჩემი ერი ვერ გადარჩება, მაშინ მეც ამომშალე სიცოცხლის წიგნიდანო. ასეთი „მეოთხე კაცი“ იყო ცოტნე დადიანიც, რომელიც თავისი ნებით მიუჯდა თავის თაფლწასმულ მეგობრებს. ასეთი „მეოთხე კაცი“ იყო გრიგოლ ფერაძე, რომელიც ებრაელი მრავალშვილიანი კაცის ნაცვლად შევიდა გაზის კამერაში.  უფრო მეტიც, იმის გამო, რომ „მეოთხე კაცობა“ ვერ გაბედეს ადამიანებმა, ძალიან ბევრი მართალი ადამიანი შეეწირა უსამართლობას. ნაცისტური გერმანიის დროს მოღვაწე ლუთერელი პასტორი მარტინ ნიიმიოლერი სწორედ იმას დარდობდა, რომ „მეოთხე კაცობა“ ვერ გაბედა ეკლესიამ.

კარგად მივიხედ-მოვიხედოთ. თავი დავანებოთ იმის გადათვლას ვინ ნაბუქოდონოსორია, ვინ ოქროს კერპი და ვინ სამი მართალი. მნიშვნელოვანი ისაა, რამდენად გვეყოფა გამბედაობა გავარვარებულ ღუმელში დავუდგეთ გვერდით განწირულ ადამიანებს. „მეოთხე კაცი“ სულაც არ არის ზეციდან ჩამოფრენილი ანგელოზი. ანგელოზებს ნუ დაველოდებით ვინმეს გადასარჩენად. სასწრაფოდ გადავთვალოთ „ერთი“, „ორი“, „სამი“ და ვივარგოთ და „მეოთხეები“ ვიყოთ.

_________________________________________________________________________________________

„  როდესაც ნაცისტები კომუნისტებს მიადგნენ, ხმა არ ამომიღია; მე ხომ კომუნისტი არ ვიყავი.        

როდესაც მათ სოციალ-დემოკრატები დაიჭირეს, ხმა არ ამომიღია; მე ხომ სოციალ-დემოკრატი არ ვიყავი.        

 როდესაც პროფკავშირებს მიადგნენ, ხმა არ ამომიღია; მე ხომ პროფკავშირელი არ ვიყავი.        

როდესაც ისინი მე მომადგნენ, აღარავინ იყო დარჩენილი,  რომ პროტესტი გამოეთქვა.“           

    გერმანიის ევანგელურ-ლუთერული ეკლესიის პასტორი მარტინ ნიიმიოლერი

 

Advertisements

Leave a comment

Filed under Uncategorized

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s